Van zeepje tot hemelbed in Hotel De l’Europe
- Bouwlogistiek
In Amsterdam en omgeving worden veel nieuwe hotels gebouwd en ingericht. Ook oude kantoorpanden krijgen regelmatig de functie van hotel. Saan Verhuizingen heeft zich de laatste jaren geprofileerd als dienstverlener voor de logistiek die bij deze (her-)inrichting plaatsvindt. Voor Hotel De l’Europe in Amsterdam heeft Saan de uithuizing en inhuizing verzorgd.
Saan Leveranciers – van zeepje tot hemelbed- leverden hun goederen aan bij Saan Verhuizingen. Saan sorteerde en groepeerde alle goederen per etage en kamer en bracht op afroep alles bij het hotel tot in de kamers. Daar is naar wens van de opdrachtgever alles uitgepakt, gemonteerd en afgewerkt. Het verpakkingsmateriaal is volgens de ISO 14001 richtlijnen afgevoerd.
Een deel van het meubilair werd opgeslagen voor hergebruik, maar het grootste deel is afgevoerd naar een veilingbedrijf. Voor de inhuizing van Hotel De l’Europe zijn alle goederen centraal aangeleverd, gesorteerd en gegroepeerd en met de elektrische vrachtboot van Mokum Mariteam aangevoerd.
Met deze projectaanpak stelde Saan zeker dat het inhuizen van goederen in een zeer korte efficiënte tijd per verdieping uitgevoerd kon worden, waarbij stagnatie voor bouwstromen tot het minimum werden beperkt. Dit scheelde uiteraard tijd en geld. De uithuizing moest via de achterzijde van het hotel aan de waterkant plaatsvinden en Saan bood de juiste en meest efficiënte oplossing voor dit logistieke vraagstuk. Met een milieuvriendelijke elektrische vrachtboot van Mokum Mariteam – waarvan Saan een van de medeoprichters is – werden de goederen afgevoerd. Hierdoor kon ook CO2-reductie worden gerealiseerd.
De inhuizing was alleen mogelijk via de achterzijde aan de waterkant en daarom werd een grote mobiele torenkraan van Saan ingezet. Deze hees vanaf de Amstelkade goederen over het water naar boven. Een deel van de goederen werd met Saan verhuiswagens aangeleverd bij de kraan. Hierbij zijn Saan Verkeersregelaars ingezet zodat het overige verkeer zo min mogelijk gehinderd werd. Op deze wijze ondervond ook de bouw geen enkele overlast van de inhuizing waardoor de diverse bouwprocessen altijd door konden gaan.