Bouwlogistiek in Amsterdam is een uitdagende logistieke puzzel. Net als andere grote steden in Nederland heeft de gemeente Amsterdam zo haar uitdagingen als het gaat om logistieke stromen in de stad. De bevoorrading door toeleveranciers van het bedrijfsleven en horeca in de binnenstad en het toerisme zetten de binnenstad en het leefklimaat van bewoners flink onder druk. Bovendien heeft het centrum van Amsterdam te maken met kwetsbare, historische kademuren die beschermd moeten worden. De regeldruk vanuit de gemeente neemt daardoor toe. Zeker als het gaat om transportbewegingen met zwaar materieel. Iets dat aannemers die in de binnenstad aan het werk moeten, heel wat hoofdbrekens kan kosten. Gelukkig is Saan Bouwlogistiek in Amsterdam helemaal thuis en helpen wij u te voldoen aan de eisen met duurzame, logistieke oplossingen.
Bouwlogistiek in Amsterdam - direct meer weten?
Bouwen in Amsterdam: een logistieke uitdaging
Bouwlogistiek in Amsterdam - Saan ontzorgt
Zoekt u een partner in Bouwlogistiek in Amsterdam? Heeft u een bouwhub in Amsterdam nodig? Zoekt u naar alternatieve transportmogelijkheden in Amsterdam, bijvoorbeeld elektrisch, of over het water? Zoek niet verder en neem contact op met Saan Bouwlogistiek!
Saan Bouwlogistiek is al jaren partner in bouwlogistiek voor aannemers. We mochten de bouwlogistiek voor mooie en complexe projecten in Amsterdam uitvoeren, zoals bijvoorbeeld de ViaNoordzuidlijn, de verbouwing van de ondergrondse metrostations en de renovatie van het Barbizon Hotel bij het Centraal Station. Van het meeschrijven aan aanbestedingen tot het leveren van de logistieke medewerkers: we verzorgen de logistiek indien gewenst van a tot z. En met een vestiging in Diemen zitten we lekker dichtbij de binnenstad.
Wat onderscheidt ons van andere partijen die Bouwlogistiek aanbieden?
Het antwoord daarop is: ons complete pakket aan bouwlogistieke diensten, faciliteiten, mensen en materieel. Op het gebied van bouwlogistiek in Amsterdam kunnen wij het hele proces van a tot z van u overnemen, maar u kunt ook een keuze maken uit de diensten die wij leveren. Denk daarbij aan zaken als:
- Meedenken in het voortraject, meeschrijven aan aanbestedingstrajecten.
- Inventarisatie en opstellen logistiek plan.
- Advies bij inrichting bouwplaats en bouwplaatslogistiek.
- Ervaren logistiek managers, uitvoerders en logistiek medewerkers.
- Ondersteuning met diverse logistieke werkzaamheden, zoals ondersteuning bij inkoop, voorraadbeheer, beheren bouwtickets, transportmanagement.
- Ter beschikking stellen van een van onze bouwhubs, of organiseren van hubs in de buurt van uw bouwproject.
- Uitgebreid assortiment (elektrische) tele– en torenkranen, minikranen, autolaadkranen, vrachtwagens, bestelwagens, heftrucks en ander hulpmaterieel.
- Inhuur van strategische partners voor specifieke expertise.
- Regelen van vergunningen en ontheffingen.
- Bevoorrading bouwlocaties, ook buiten werktijden.
- Afvoeren restmaterialen.
- Engineering, maken van hijsplannen en veiligheidsplannen.
- Ondersteuning bij planning en administratie.
Rederij Kees – duurzaam transport
Al vroeg pionierde Saan met een aantal andere bedrijven in Amsterdam met het aanbieden van transport over het water. In 2020 werd een belangrijke nieuwe stap gezet in duurzame logistiek: Saan werd mede-eigenaar van Rederij Kees. Met een hub dicht bij de binnenstad en elektrische schuiten die uw bouwmaterialen just in time over het water transporteren naar uw bouwlocatie, is onze bouwlogistieke dienstverlening met Rederij Kees in Amsterdam uniek! Naast milieubewust is de rederij ook op andere manieren duurzaam: het bedrijf biedt werkplekken aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij krijgen van Kees een duwtje in de rug, zodat zij zich op een positieve manier kunnen ontwikkelen. Meer informatie over Rederij Kees vindt u op de website.
Heeft u een uitdaging wat betreft uw Bouwlogistiek in Amsterdam? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!